Να θυμαστε,

πως κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και μπορεί σε ορισμένους τομείς να εξελίσσεται πιο αργά ή πιο γρήγορα από άλλα παιδιά

Τα σταδια εξελιξης των παιδιων

  • Σηκώνει το κεφάλι όταν είναι μπρούμυτα
  • Παράγει ήχους με το στόμα του
  • Ησυχάζει όταν του μιλάμε
  • Πιάνει αντικείμενα που βάζουμε στο χέρι του
  • Αρχίζει να χτυπάει τα αντικείμενα με το χέρι
  • Γυρίζει από μπρούμυτα ανάσκελα, στο κρεβατάκι του
  • Κάθεται χρησιμοποιώντας τα χέρια του για υποστήριξη
  • Παράγει ήχους όπως π, μ και μπ, μαζί με φωνήεντα
  • Χρησιμοποιεί ήχους ή νοήματα για να εκφράσει τις επιθυμίες του
  • Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα
  • Κρατάει αντικείμενα με το ένα ή με το άλλο χέρι
  • Γυρίζει μάτια και κεφάλι στην κατεύθυνση φωνής ή θορύβου
  • Αρχίζει να μπουσουλάει
  • Κάθεται χωρίς υποστήριξη
  • Στηρίζεται όρθιο από έπιπλα
  • Μιμείται νοήματα όπως γεια, ήχους όπως μα μα και παλαμάκια
  • Ψάχνει για αντικείμενα
  • Ανακαλύπτει παιχνίδι κρυμμένο κάτω από ρούχο
  • Του αρέσει να ρίχνει κάτω αντικείμενα και να τα ξαναπιάνει
  • Σηκώνεται όρθιο και στηριζόμενο, μετακινείται από έπιπλο σε έπιπλο
  • Αρχίζει να ονομάζει μαμά και μπαμπά τους γονείς του
  • Τρώει με τα χέρια στέρεες τροφές
  • Ακολουθεί απλές οδηγίες όπως φέρε μου τη μπάλα
  • Δείχνει γνωστά αντικείμενα όταν το ρωτούν που είναι αυτά
  • Αρχίζει να χρησιμοποιεί κουτάλι και να κρατά κούπα
  • Περπατάει σταθερά και τρέχει
  • Μπορεί να σπρώχνει, να τραβάει και να σηκώνει αντικείμενα
  • Ονομάζει ορισμένα αντικείμενα
  • Μπορεί να δείχνει απλές εικόνες
  • Σας φέρνει ένα αντικείμενο που ξέρει όταν του το ζητήσετε
  • Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες με δυο πόδια σε ένα σκαλί
  • Μπορεί να ονομάσει περισσότερα από τρία μέρη του σώματος
  • Μουτζουρώνει
  • Τοποθετεί το ένα πάνω στο άλλο δυο ή τέσσερα αντικείμενα
  • Χρησιμοποιεί δυο λέξεις μαζί
  • Εκνευρίζεται εύκολα
  • Κάνει σωστή χρήση των διάφορων αντικειμένων
  • Εναλλάσσει πόδια σε ανέβασμα σκάλας, πηδάει επιτόπου
  • Βελονιάζει χάντρες
  • Πιάνει μπάλα με τεντωμένα χέρια και κορμό
  • Χτίζει πύργο εννέα κύβων και γέφυρα τριών κύβων μιμούμενο
  • Αντιγράφει κύκλο
  • Αρχίζει να κάνει ερωτήσεις, χρησιμοποιεί προτάσεις με τρεις έως πέντε λέξεις και τραγουδάει απλά τραγουδάκια
  • Του αρέσει να παίρνει ρόλους στο παιχνίδι (του μπαμπά, της μαμάς κλπ)
  • Συμμετέχει στο πλύσιμο των δοντιών, των χεριών, το γδύσιμο κλπ
  • Τρώει ανεξάρτητα
  • Ισορροπεί στο ένα πόδι και μετά στο άλλο κλωτσά μπάλλα που κυλά
  • Ονομάζει τέσσερα βασικά χρώματα και μεγέθη
  • Αντιγράφει σταυρό, μιμείται, ζωγραφίζει άνθρωπο με τρία μέρη του σώματος
  • Μπορεί να επαναλαμβάνει τμήματα γνωστής ιστορίας
  • Συνεργάζεται με άλλα παιδιά στο παιχνίδι
  • Ανεβοκατεβαίνει σκαλιά μόνο του
  • Ντύνεται μόνο του συμπεριλαμβανομένων των κουμπιών, των φερμουάρ και των κορδονιών
  • Είναι πλήρως ανεξάρτητο στην τουαλέτα
  • Συνεργάζεται με ομάδες παιδιών στο παιχνίδι
  • Ζωγραφίζει σχέδιο ανθρώπου με ευδιάκριτα μέρη σώματος (κεφάλι, χέρια, πόδια κλπ)
  • Διηγείται στους γόνεις του περιστατικά από τη ζωή του
  • Μετράει μέχρι το 10
  • Αντιγράφει σύμβολα, σχήματα, αριθμούς, γράμματα
  • Συμπληρώνει λαβύρινθο. Ονομάζει δεξί και αριστερό
  • Συνθέτει πάζλ 12 με 15 τεμαχίων τουλάχιστον