Τα σταδια εξελιξης των παιδιων
- Σηκώνει το κεφάλι όταν είναι μπρούμυτα
- Παράγει ήχους με το στόμα του
- Ησυχάζει όταν του μιλάμε
- Πιάνει αντικείμενα που βάζουμε στο χέρι του
- Αρχίζει να χτυπάει τα αντικείμενα με το χέρι
- Γυρίζει από μπρούμυτα ανάσκελα, στο κρεβατάκι του
- Κάθεται χρησιμοποιώντας τα χέρια του για υποστήριξη
- Παράγει ήχους όπως π, μ και μπ, μαζί με φωνήεντα
- Χρησιμοποιεί ήχους ή νοήματα για να εκφράσει τις επιθυμίες του
- Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα
- Κρατάει αντικείμενα με το ένα ή με το άλλο χέρι
- Γυρίζει μάτια και κεφάλι στην κατεύθυνση φωνής ή θορύβου
- Αρχίζει να μπουσουλάει
- Κάθεται χωρίς υποστήριξη
- Στηρίζεται όρθιο από έπιπλα
- Μιμείται νοήματα όπως γεια, ήχους όπως μα μα και παλαμάκια
- Ψάχνει για αντικείμενα
- Ανακαλύπτει παιχνίδι κρυμμένο κάτω από ρούχο
- Του αρέσει να ρίχνει κάτω αντικείμενα και να τα ξαναπιάνει
- Σηκώνεται όρθιο και στηριζόμενο, μετακινείται από έπιπλο σε έπιπλο
- Αρχίζει να ονομάζει μαμά και μπαμπά τους γονείς του
- Τρώει με τα χέρια στέρεες τροφές
- Ακολουθεί απλές οδηγίες όπως φέρε μου τη μπάλα
- Δείχνει γνωστά αντικείμενα όταν το ρωτούν που είναι αυτά
- Αρχίζει να χρησιμοποιεί κουτάλι και να κρατά κούπα
- Περπατάει σταθερά και τρέχει
- Μπορεί να σπρώχνει, να τραβάει και να σηκώνει αντικείμενα
- Ονομάζει ορισμένα αντικείμενα
- Μπορεί να δείχνει απλές εικόνες
- Σας φέρνει ένα αντικείμενο που ξέρει όταν του το ζητήσετε
- Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες με δυο πόδια σε ένα σκαλί
- Μπορεί να ονομάσει περισσότερα από τρία μέρη του σώματος
- Μουτζουρώνει
- Τοποθετεί το ένα πάνω στο άλλο δυο ή τέσσερα αντικείμενα
- Χρησιμοποιεί δυο λέξεις μαζί
- Εκνευρίζεται εύκολα
- Κάνει σωστή χρήση των διάφορων αντικειμένων
- Εναλλάσσει πόδια σε ανέβασμα σκάλας, πηδάει επιτόπου
- Βελονιάζει χάντρες
- Πιάνει μπάλα με τεντωμένα χέρια και κορμό
- Χτίζει πύργο εννέα κύβων και γέφυρα τριών κύβων μιμούμενο
- Αντιγράφει κύκλο
- Αρχίζει να κάνει ερωτήσεις, χρησιμοποιεί προτάσεις με τρεις έως πέντε λέξεις και τραγουδάει απλά τραγουδάκια
- Του αρέσει να παίρνει ρόλους στο παιχνίδι (του μπαμπά, της μαμάς κλπ)
- Συμμετέχει στο πλύσιμο των δοντιών, των χεριών, το γδύσιμο κλπ
- Τρώει ανεξάρτητα
- Ισορροπεί στο ένα πόδι και μετά στο άλλο κλωτσά μπάλλα που κυλά
- Ονομάζει τέσσερα βασικά χρώματα και μεγέθη
- Αντιγράφει σταυρό, μιμείται, ζωγραφίζει άνθρωπο με τρία μέρη του σώματος
- Μπορεί να επαναλαμβάνει τμήματα γνωστής ιστορίας
- Συνεργάζεται με άλλα παιδιά στο παιχνίδι
- Ανεβοκατεβαίνει σκαλιά μόνο του
- Ντύνεται μόνο του συμπεριλαμβανομένων των κουμπιών, των φερμουάρ και των κορδονιών
- Είναι πλήρως ανεξάρτητο στην τουαλέτα
- Συνεργάζεται με ομάδες παιδιών στο παιχνίδι
- Ζωγραφίζει σχέδιο ανθρώπου με ευδιάκριτα μέρη σώματος (κεφάλι, χέρια, πόδια κλπ)
- Διηγείται στους γόνεις του περιστατικά από τη ζωή του
- Μετράει μέχρι το 10
- Αντιγράφει σύμβολα, σχήματα, αριθμούς, γράμματα
- Συμπληρώνει λαβύρινθο. Ονομάζει δεξί και αριστερό
- Συνθέτει πάζλ 12 με 15 τεμαχίων τουλάχιστον